malas kerja?

hari nie kan.. dah 3 hari 3 malam jugak lah aku tak gie kerja. apesal la liat bebenor aku nak gie kerja nie. bangun pagi awai dah.. bukak je mata aku tros anta sms kat supervisor “saya tak datang kerja hari nie”. ngeee..

kalau ikutkan hati.. aku nak amik je cuti seminggu nie. aku malas + menyampah + blurr sangat nak jejakkan kaki ke opis. paling benci la nak semuka dengan makcik kat opis tue. berani cakap belakang jew. pangkat takat kerani tapi nak ngutuk orang macam la dia boss. harkhhhh ptuihhh muka dia.

ikutkan kerja aku nie.. aku cuma part timer. so.. patutnya tak jadi masalah la kalo aku tak mai sebab depa bayar gaji ikut bape hari aku kerja ja. tapi kecoh la depa nie. macam la opis tue depa yang jadi boss depa yang bayar gaji aku. blah la. dah tua tak sedar diri. dah nak mampos pon tak sedar diri. duk ngumpat berbakul sok akhirat bagi je aku sedekah free free. elok la tue. sok aku nak berhenti, aku nak lambakkan semua yang aku simpan, semua yang aku dengar yg depa duk ngumpat nista hal aku. heh! ingat aku nie diam je kat opis aku tak collect maklumat ke. arr.. wat masa nie tengokkan aje. sok aku dah abis kontrak.. aku lambakkan kat muka sekor-sekor. biar sedar diri sikit. langit tue tinggi ke rendah.

ingat orang mcm aku nie tak ble pk ke. ade ke duk ngumpat aku kat kawan aku sendri. mcm la kawan aku tue tak cerita balik kat aku. astaga.. ape punya manusia la nak kasi orang lain huru hara. ske sangat agaknya.. sampai bertepuk tangan tengok orang lain bergaduhan. ini lah realitinya kalau bekerja dengan kakitangan kerajaan dan badan berkanun. hasad dengki penuh melekit dalam hati tue. hitam likat agaknya. ini bukan pengalaman pertama aku keja kat sektor awam. depa semua sama ja pangai.. macam babi!

makcik dan pakcik, bawak-bawak la bertaubat. umur tue makin meninggi. bersihkan sikit hati tue. jangan biar hitam pastu dibiarkan jugak sampai hitam melikat. orang lain tak wat dosa dengan kamu. jangan la kamu pun ikut tambah dosa kering. ada paham ORANG TUA??

9 thoughts on “malas kerja?

  1. hallo fren..
    i just started working fo 4 months..
    rasa mls gler…
    very hard to tune from student life to working life….
    give me some motivation guys..

  2. i’m a year older than u.. so basically still young.. so pls don’t u ever think to call me uncle!! LOL🙂

  3. Your sifu right!

    All work is boring. depends to people, how he/she treat the works to be not boring.

    if u 25 on that time… how old r u now ?🙂

  4. one of my ‘sifu’ once said..

    “Every work is boring. It doesn’t matter what u do, if it’s call work then it’s boring. U can’t change it. U change yourself. It’s up to u to make your work an interesting job.”
    🙂 after all this years, i found out that he’s right…

    P/s: As in your case, I can understand your feelings. Most seniors had this bad attitude to the new guys & they don’t really care if your rank actually higher than them. It doesn’t matter, if they treat u like shit u should treat them back like prince/princes. Do it every time & they actually change their attitude towards u. I’ve been there, imagine how to control & instruct a 60 y.o plus man who has the control & support from the whole factory. His experiences alone already exceed mine. I was 25 at that time🙂

  5. aku x pegi sebab nyampah ngadap orang tua kat opis tue. tak pe la…ini kisah lama. aku skang pun dah kerja tempat lain. lagi best!!!

  6. aku pun skrang mengalami masalah MALAS yang sama ngan ko tapi aku dah 3 minggu… malas tahap dewa cipan. aku pun tak tau nak buat camner

Comments are closed.