Penat tapi puas!

Hari ini cukup 2 bulan aku bekerja di tempat baru. Penat? Ah.. mana-mana kerja pun penat tapi yang penting kita puas dengan tugas dan berusaha memahami tugasan yang diberi.

Walaupun suasana tempat kerja tidaklah berapa menyeronokkan…maklumlah masih baru untuk memahami sikap orang-orang di sana tetapi aku try my best. Learn and practice the best way to get strong.

Bulan ini juga aku banyak tugasan luar. Walaupun tulisan aku yang dah keluar paper tak tulis nama ‘byline’ tapi tak apalah. Asalkan aku mampu lakukan tugas tersebut.

Cuma…ditugaskan dalam bahagian IT agak mencabar. Kena translate alat-alat IT nie ke Bahasa Melayu. Huhuhu…saket jiwe rage aku! Kebanyakan bahasa IT dalam English. Agak lama juga nak translate kalau dah tak ade idea.

Biasanya…aku akan ke pantri, buat nescafe duduk termenung sekejap. Ambil nafas panjang, lapangkan fikiran then kembali ke desk. Baca semula press release atau assignment yang baru diterima. Slowly fahamkan each article dan fakta. Cari isi penting…buat note kemudian baru aku mulakan ayat.

Kena banyak membaca. Kamus pula jadi teman setia. La nie nak cari kamus IT pula. Hahaha…

Go widuri go!!!

One thought on “Penat tapi puas!

Comments are closed.