tentang Perempuan oleh Lelaki

Kalau perempuan lawa tapi pendiam
Lelaki akan kata : Wow, ciri-ciri isteri idaman..
Kalau perempuan tak lawa tapi pendiam
Lelaki akan kata : Eh, tak reti komunikasi betul la..

Kalau perempuan lawa tapi buat jahat
Lelaki akan kata : Mesti ada krisis dalaman ni. Kesian..
Kalau perempuan tak lawa tapi buat jahat
Lelaki akan kata : Dah la tak lawa, perangai pun hodoh..

Kalau perempuan lawa menolong lelaki yang diganggu
Lelaki akan kata : Heroin sejati..
Kalau perempuan tak lawa menolong lelaki yang diganggu
Lelaki akan kata : Taktik nak mengorat le tu..

Kalau perempuan lawa dapat lelaki hensem
Lelaki akan kata : Ok gak la..
Kalau perempuan tak lawa dapat lelaki hensem
Lelaki akan kata : Kesian…mesti kena bomoh lelaki tu!

Kalau perempuan lawa ditinggal kekasih
Lelaki akan kata : Buta kayu betul mamat tu..
Kalau perempuan tak lawa ditinggal kekasih
Lelaki akan kata : …patut pun kena reject..

Kalau perempuan lawa penyayang binatang
Lelaki akan kata : Perasaannya halus…penuh kasih sayang..
Kalau perempuan tak lawa penyayang binatang
Lelaki akan kata : Sesama keluarga memang harus menyayangi..

Kalau perempuan lawa bawa BMW
Lelaki akan kata : Entah Dato’ mana bela ni..
Kalau perempuan tak lawa bawa BMW
Lelaki akan kata : Mesti anak orang kaya ni..

Kalau perempuan lawa tak mahu bergambar
Lelaki akan kata : Mesti takut kalau-kalau gambarnya tersebar..
Kalau perempuan tak lawa tak mahu bergambar
Lelaki akan kata : Sedar pun diri..

Kalau perempuan lawa menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata : Caring sungguh..
Kalau perempuan tak lawa menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata : Konon tunjuk caring la tu..

Kalau perempuan lawa bersedih hati
Lelaki akan kata : Don’t worry…I will make you happy forever..
Kalau perempuan tak lawa bersedih hati
Lelaki akan kata : Sikit-sikit nak nangis! Mengada-ngada!!!

cikwiduri: lelaki OH lelaki! Nobody perfect!

4 thoughts on “tentang Perempuan oleh Lelaki

  1. salam

    tergelak gak bace artikel ni.

    anyway.. ada la jugak benarnya.. tapi tak semua juga orang menilai secara luaran kan..🙂

Comments are closed.