Backstabber kah aku?

Dah lama aku simpan tentang tajuk nie. Sejak tahun 2007 lagi aku simpan rahsia dan cerita sebenar tajuk nie. Mungkin setelah mendapat semangat dari kawan aku cikR dan encikJ. encikY pula suruh aku tulis di sini situasi atau cerita sebenarnya yang berlaku. So… inilah ceritanya.

Ikutkan… cikwiduri cukup malas fikir benda yang tak pulang dek untung nie. Kerja kat office tue lagi banyak berbanding mulut cikM yang menuduh kami nie backstabber. Alahai… Backstabber celah kangkang dia kot. Menegakkan kebenaran tue backstabber eh?! Isk Isk… Dah la cikM nie suka pukul canang pada semua org yg dia jumpa. Buka pekung sendiri dan bercerita tentang cikwiduri dan cikR yang di cop backstabber. Isk Isk…

Kalau bukan hubby dia yg buka cerita dan ajak jumpa, cikwiduri tak kan buka mulut. Sebab tue cikwiduri bawa saksi lain agar orang tak tuduh cikwiduri bebukan. 4 org saksi yg cikwiduri bawa pula memang tau semua al-kisah cikM. So cikwiduri cerita part mana yg cikwiduri tau sahaja. Takde nak tambah2 ok! itupun selepas DIPAKSA hubby cikM. Cikwiduri dah penat bg nasihat pada cikM dan hubbynya pula bersungguh macam org gila nak tau cerita sebenar. DAN… cikwiduri pun dah tak nak subahat dengan dosa org lain. Cikwiduri dah simpan beban tue bertahun-tahun. Tak larat dah nak pikul dosa subahat.

Seumur hidup, cikwiduri tak pernah susah atau senang bersama cikM sepertimana yg cikF sampaikan pada cikwiduri apa yg cikM cakap. Excuse me! cikM lupa ke kes kecurian di Cheras? cikM lupa ke bilik sapa cikM minta nak duduk sekali sedangkan cikM dah kahwin dan patut cari rumah sendiri? dan banyak lagi la. Tapi cikwiduri malas nak bising hal nie walaupun perkara tue menyusahkan cikwiduri. Pergi sana sini cikwiduri hantar naik motor masa tue. Takde plak cikwiduri minta duit tambang. Sebab tue cikwiduri kata, cikwiduri tak pernah ada susah dan senang dengan cikM. CikR dan cikA je pernah kongsi beban bersama cikwiduri… susah sama susah, senang sama senang.

Benda nie berlaku 2007 selepas gath LepakFM. Tapi sampai la nie, cikwiduri still dengar cerita buruk yang cikM tak puas hati dengan kawan yang digelar backstabber iaitu cikwiduri, cikR dan encikM. Kenapa masa ayah cikM suruh jumpa kami, cikM TAK BERANI nak face to face. Settlekan depan2! Biar cikwiduri cakap depan cikM yg cikwiduri dah penat dengan karenah org mcm cikM.

Cikwiduri malas nak tulis panjang2… so cikwiduri nak bgtau cikM satu perkara. Cikwiduri tak rasa sedih setakat hilang kwn yg cikwiduri anggap dia sendiri suka rosakkan hubungan cikwiduri dgn kawan lain. Ingat lagi tentang apa yg cikM burukkan cikwiduri pada cikR sampaikan cikwiduri bergaduh dgn cikR? Fikir2 lah sendiri! Kawankah itu kalau perangai suka melagakan kawannya sendiri.

Lagi satu… cikwiduri mahupun cikR TAK ADA perasaan langsung la kat hubby cikM tue. Hubby kamu kawan kami juga. Jangan la suka-suka cikM buat fitnah ngata kami nie suka dgn hubby cikM tue. Astaga. Ingat Tuhan la cikM oi!

Jangan cikM ingat cikM saja yg betul! Kawan yg baik sentiasa menasihati kawannya ke arah kebaikan. Kami nie masih lagi title ‘bujang’ trang tang tang, tak sama dgn status cikM. Kami tak ada niat nak meruntuhkan rumahtangga cikM tapi cikwiduri kasihan dgn anak2 dan hubby cikM tue. Jika peristiwa ini menjadikan cikM berubah, Alhamdulillah. Cikwiduri tak ralat hilang kawan asalkan cikwiduri dah tak pikul beban org lain.

cikwiduri: Pembaca budiman… nilailah kes sebenar ini dengan seadil-adilnya. Adakah cikwiduri, cikR dan encikM dianggap backstabber sedangkan niat kami untuk menyelamatkan cikM daripada terus . . . ! Jangan lupa… syurga seorang isteri di bawah tapak kaki suaminya. Amin.

53 thoughts on “Backstabber kah aku?

  1. yep u r rite.. no body is perfect in this world.. we learn from the mistake n repent.. hopefully our fren CikM bertaubatlah sesungguhnya pintu taubat sentiasa terbuka pada org2 yg btol insaf.. amin

Comments are closed.